be.more.contemporary

 Olyan partnerek találkozásából született ez a különleges művészeti program, akik számára a kiváló minőség, az újító szándék és az értékek közvetítése melletti elkötelezettség a működést alapvetően meghatározó fogalmak.

2021 októberében a JCDecaux által biztosított hirdetési felületeken az Art Market Budapest nemzetközi kortárs képzőművészeti kiállítás és vásár szakmai közreműködésével kortárs műalkotásokról készült nagyméretű fotók jelennek meg Budapest központi terein, forgalmas tömegközlekedési csomópontjaiban. Az így létrejövő különleges köztéri kiállítás rendkívüli intenzitással és hatékonysággal teremt kapcsolatot a kortárs képzőművészet és a széles közönség között.

A legtávolabbi kihelyezési pontokat figyelembe véve összesen mintegy 10 kilométeren át húzódó tárlatot különösen izgalmassá teszi, hogy az azon szereplő alkotások az Art Market Budapesten 2021. október 7-10. között eredeti formájukban is megtekinthetőek és megvásárolhatóak a Bálna Budapest kiállítási tereiben.

A világ egyik elsőszámú közterületi médiavállalatának illetve a közép- és kelet-európai régió vezető művészeti vásárának példaértékű összefogása százezrek számára teszi könnyen hozzáférhetővé, szinte a hétköznapok részévé a kortárs képzőművészet közelségét és a műalkotások élvezetét.

 A résztvevő galériák: AdiánIbanez, Apteka Sztuki, Baker Howard Contemporary, BelArt, CinCin, Einspach, Huntkastner, Photon, Quimera, Valid world, Várfok, Whitecontepts, Zorzini      

Az alkotások megtekinthetőek:

  • köztéri kiállítás formájában – 2021. szeptember 16 és október 15. között,
  • az Art Market Budapest keretében – 2021. október 7-10. között.

Adián Ibanez

Omar MENDOZA
Ocelot-menedék
2021
olaj, vászon
100 x 100 cm

Omar Mendoza egy szimbolikus kapcsolatból teremt új világot. A zongorát vagy éppen a bútorokat egy ikonikus képnek tekinti, amiből egy növényektől burjánzó új világot hoz létre, amely a mágikus realizmusban elmerülve jelenik meg és teljesedik ki: asszociációk és szimbólumok, metaforák a társadalomról és a struktúráról.

 

 

 

Apteka Sztuki

Agnieszka ZAWISZA – Május (2019)
olaj, vászon
140 x 110 cm

Agnieszka Zawisza festő, vizuális művész és tanár. Varsóban tanult a Képzőművészeti Egyetem festő szakán (1994-2000), ahol 2000-ben mesterfokozatot szerzett kitüntetéssel. Ezután a Łódź Művészeti Egyetemen a képzőművészet területén PhD fokozatot szerzett. Az olajfestmény a leggyakrabban használt médiuma, de dolgozik kollázzsal és más technikákkal is papíron.

 

A „Május” c. festményt tekinthetjük tájképnek is, azonban a művész közvetlenül nem utal erre. Számos művészi akciót láthatunk a vásznon: a festék kiömlött, kiöntötték és sokféle más módon alkalmazták, ezek mind a természet gazdagságát tükrözik vissza. A művész az olajfestéket egy sor zöld tónusban használja, ez pedig közvetlen utalás a természeti világra.

Baker Howard Contemporary

Patrick SCHMIDT – Tizenkét Álom (2021)
akril, vászon
24 x 24 cm

Patrick Schmidt digitális érzékenységű, az absztrakció nyelvét felfedező kemény szegélyű “Hard Edge” színmezőket” hoz létre. Az Op Art hatása alatt álló Schmidt az amerikai Középnyugaton született, ahol absztrakt formákkal és alakzatokkal dolgozott, hogy szembesüljön az őt körülvevő világgal. Talált mintákat rétegez egymásra, hogy az egyedi képeket összetett egyetemes szimbolikává alakítsa. Agresszív színhasználata őrjöngő és politikai, míg groove-os, barázdált mintái megkérdőjelezik esztétikai előítéleteinket. Az optikai átláthatóság és a matematikai geometria megköveteli a fókuszt, ugyanakkor elvonja a figyelmet. Schmidt munkái a harmónia és a káosz egyensúlya. Korunk tükre, megmutatja, kik vagyunk.

BelArt

Branka JANKOVIC KNEŽEVIĆ – Joseph Beuys (1980)
tus, ceruza
50 x 35 cm

Branka Jankovic Knežević érdeklődésének a középpontjában a Perszóna áll, aki többnyire egy személy, aki mély és átütő hatással volt a művész életére, így is beszél róla, Ő saját és korunk ikonja, egy bizalmas vallomás, ugyanúgy ahogyan a modern civilizációnak egy általánosan elismert helyzete. A témát féktelen energiával közelíti meg, gyakran egyértelmű módon a formának egy még szilárdabb, erőteljesebb szintézisén keresztül, megragadva így a személy lényegét, esszenciáját, valódi jellemét, természetét és jelentését. Rajongása egy bizonyos Perszóna iránt, nemcsak az emberi forma külső megjelenésének keresésére próbálkozás, hanem az igazi identitás felfedezésére is irányul, és ezen keresztül saját magunkra is vonatkoztathatjuk, vagy akár egyetemesnek is tekinthetjük. A XX. század művészei, Jean Paul Sartre, Franz Kafka, Pablo Picasso és Joseph Beuys által felvetett paradigmák további boncolására vállalkozik a művész.

Einspach Fine Art & Photography

Zoltán TOMBOR – Zita citrommal a szájában (2021)
dibond
133 x 100 cm

Tombor Zoltán (1973) jelenleg Budapesten élő és alkotó fotográfus. Autodidakta, tizenévesen ismerkedett meg a fotográfia alapjaival, 1995 óta fényképez hivatásszerűen. Karrierje Magyarországon kezdődött, majd 2003-ban Milánóba költözött, ahol főként divat-, reklám- és portré felkéréseket teljesített. 2011-ben New Yorkban telepedett le, ahol a legnagyobb magazinok számára készített divatanyagokat. 2015-ben megalapította saját, évente megjelenő kiadványát, a Supernationt, mely divat és dokumentarista sorozatait mutatja be. Tagja a Magyar Fotóművészek Szövetségének, a Magyar Sajtószövetségnek, a New York-I International Center of Photography-nak és a Professional Photographers of America szervezetnek. Legutóbbi magyarországi kiállítása Hazafelé címmel 2019 telén volt látható a Societé Budapestben.

Hunt Kastner

Eva KOŤÁTKOVÁ -Testrészek Konferenciája sorozat (2016)
kollázs
43 x 31 cm

Eva Kotatkova jellegzetes, szürrealizmus által inspirált művészi nyelvezete egyesíti a szobrászat, a szöveg és a performance nyelvét. Mint a modern civilizáció metaforája, átfogó munkája álmokat, elvárásokat ábrázol, valamint azokkal a kölcsönös szorongásokkal foglalkozik, amelyek elsősorban a társadalom legkiszolgáltatottabb rétegeit, a gyermeket, az időseket és állatokat érintik, rávilágítva ezzel a téma kapcsán fenntartott struktúrák törékenységére. Továbbá feltérképezi a kapcsolatokat egyrészről a magán- és a személyes-, másrészről a nyilvános- és a tekintélyelvű terek között, amelyek antagonisztikus kapcsolata folyamatosan utal és egyben meg is kérdőjelezi a felszín alatti intézményi kritikát.

Photon

Dino KUZNIK – Egy másik korszak
fotó
20 x 16 cm

Nyugat formálta c. sorozat 2016 és 2019 között született a művész számos országjáró utazásából, Dino Kužnik (1986, Slovenia) portrék az Amerikai Nyugat legikonikusabb szimbólumai: az autó, a benzinkút, az út és a táj. Konceptuálisan a sorozat a művész személyes tapasztalatából jött létre, amikor is fiatalon végignézte Szlovénia átmenetét a szocializmusból a kapitalizmusba. A változás légköre zavartsághoz vezetett: tulajdonképpen mi is tekinthető igazából archetipikusan szlovénnek, a művész szerint ezzel a zavarral leginkább a fiatal generáció szembesült, amelyhez akkor ő is tartozott. Egyszerűbb volt azonosítani a már kialakított, elnyugatiasodott világgal, főleg a tömegkultúrában. A művész maga is a filmeken és a televízión keresztül közvetített amerikai képi világban és értékrendszerben nőtt fel, a „Nagy Amerikai Szellem”, a „legerősebb ország a világon” képileg megalkotott szimbólumain keresztül. Ez, értelemszerűen sok más hatás mellett, jelentős hatással bírt a művész céljaira és vágyaira már felnőttként, és ami talán még fontosabb a művészi kísérleteire, vállalkozásaira.

Quimera

Ana Clara SOLER – Gato IV. (2020)
vízfesték, papír
70 x 50 cm

Valid World

Yamamoto MASAO – KAWA # 1684 (2016)
Ezüst zselatin nyomat, vegyes technika
23.5 x 16 cm

Várfok Galéria

Máté ORR – Harc, ami nem igazán egy harc (2021)
olaj, akril, vászon
150 x 110 cm

Orr Máté (1985, Veszprém) a Képzőművészeti Egyetem festő szakának elvégzése után 2011-től számos egyéni és csoportos kiállítás keretében mutatkozott be Magyarországon. A következő években fiatal kora ellenére képei több külföldi vásáron és kiállításon szerepeltek, köztük Monacóban, Dél-Koreában, Kínában, Szlovákiában, Németországban és az Egyesült Királyságban is. Orr Máté művei konkrét festészeti hagyományokra emlékeztetnek, de mégsem ezek egyszerű felidézései. Munkáiban a megrázót, a megdöbbentőt, az enigmatikusat és a gyönyörűt személyes értelmezésben látjuk, ami a művészben és a nézőben egyaránt rezonál. A sötét, homogén háttérben megfestett jelenetek éppúgy idézik a holland festészet aranykorát, mint Hieronymus Bosch hibrid alakjait és a 20. századi francia szürrealizmust. Rózsaszín flamingók, feszültségben gazdag jelenetek, egzotikus állatok és pepitamintás felületek, csakhogy néhány motívumot említsünk Orr Máté részletekben és szimbólumokban gazdag, magával ragadó vizuális világából. Orr Máté 2019 óta a Várfok Galéria állandó művészkörének tagja.

Whiteconcepts

Julia VEGH – Organikus Pink Kristály (2020)
kollázs
34 x 22 cm

A l’art pour l’art filozófiáját követve, a festmény létezése a saját esztétikai szépségével igazolódik, és az független minden társadalmi konvenciótól. A belső világ egy állomvilágból épül fel. Ennek okán a véletlenszerűség eleme ugyanúgy megjelenik, ahogyan az emberi test, vagy a szubjektív belső kapcsolat a természettel és a természet közelségének fontosságával is. Julia Vegh munkáiban találkozhatunk az űr és a nem-űr vizuális motívumaival, ahogyan a szent és profánnal, az ellentétes fogalmi párokban.

Zorzini Gallery

Dan MACIUCA – Álom sziget (2018)
olaj, vászon
70 x 70 cm