be.more.contemporary

Olyan partnerek találkozásából született ez a különleges művészeti program, akik számára a kiváló minőség, az újító szándék és az értékek közvetítése melletti elkötelezettség a működést alapvetően meghatározó fogalmak.

2020 októberében a JCDecaux által biztosított hirdetési felületeken az Art Market Budapest nemzetközi kortárs képzőművészeti kiállítás és vásár szakmai közreműködésével kortárs műalkotásokról készült nagyméretű fotók jelennek meg Budapest központi terein, forgalmas tömegközlekedési csomópontjaiban. Az így létrejövő különleges köztéri kiállítás rendkívüli intenzitással és hatékonysággal teremt kapcsolatot a kortárs képzőművészet és a széles közönség között.

A legtávolabbi kihelyezési pontokat figyelembe véve összesen mintegy 10 kilométeren át húzódó tárlatot különösen izgalmassá teszi, hogy az azon szereplő alkotások az Art Market Budapesten 2020. október 22-25. között eredeti formájukban is megtekinthetőek és megvásárolhatóak a budapesti Millenáris kiállítási csarnokaiban.

A világ egyik elsőszámú közterületi médiavállalatának illetve a közép- és kelet-európai régió vezető művészeti vásárának példaértékű összefogása százezrek számára teszi könnyen hozzáférhetővé, szinte a hétköznapok részévé a kortárs képzőművészet közelségét és a műalkotások élvezetét.

A BE.MORE.CONTEMPORARY kiállítás az Art Market Budapesten kiállító Einspach Fine Art, Erdész Galéria&Design, Godot Galéria, Horizont Galéria, Léna & Roselli Galéria, és  Neon Galéria közreműködésével a következő művészek alkotásait mutatja be: Ezer Ákos, Makai Mira Dalma, Botos Péter, Bukta Imre, Pintér Dia, Horváth Ádám, Incze Mózes, BOLDI, Hencze Tamás, Robitz Anikó.

 

Az alkotások megtekinthetőek:

  • köztéri kiállítás formájában – 2020. október 1-31. között,
  • az Art Market Budapest keretében – 2020. október 22-25. között.

Einspach Fine Art

Ezer Ákos – Shade in blue II. (2000)
olaj, vászon
147 x 130 cm

 

Ezer Ákos 2014-ben végzett a Magyar Képzőművészeti Egyetemen. Összetéveszthetetlen, energikus és groteszk, színrobbanással felérő képei azóta szerepeltek a müncheni Tanja Pol Galerie-ben, illetve a londoni Beers galéria friss tehetségeket felfedező nemzetközi csoportos kiállításán. Képei középpontjában a bukott ember áll.

Ezer következetes festői univerzumában a bukás nem tragikus és mitikus ikaruszi zuhanás, hanem börleszkbe illő, szórakoztató és groteszk ballépés. Hősei hétköznapi figurák, tagbaszakadt fiúk és langaléta férfiak, akik úgy buknak orra, hogy kifacsarodó végtagjaik dinamikus kompozícióba rendeződve kitöltsék a vászon téglalap alakú felületét. Rajtuk rövidnadrág és flip-flop papucs, pettyes vagy csíkos póló, körülöttük a nyári víkendházak és a barkácsolásnak szentelt sufnik kellékei.

Ezer Ákos úgy merül el a gyermekkori tóparti nyaralások nosztalgikus világában, hogy közben absztrakt felületek folthatásaiból építi meg az autonóm képi teret.

Einspach Fine Art

Makai Mira Dalma – Moth V. (2020)
kerámia-textil
100 x 80 x 20 cm

 

Makai Mira Dalma (1990, Budapest) az organikus asszociációkat keltő új absztrakció legfiatalabb magyar képviselője, aki egyaránt készít olajfestményt, kerámia objektet és litográfiát is. Bár csak 2016-ban fejezte be az MA képzést a Magyar Képzőművészeti Egyetemen, 2015-ben már megnyerte az Esterházy Art Award díját. Feltörekvő friss tehetségként pedig portrét közölt róla az Artlocator magazin és az Artkartell.

2015-ben az müncheni Akademie der Bildende Künste-ben töltött egy szemesztert Erasmus ösztöndíjjal. Itt végzett kurzus során ismerkedett meg a kerámia által biztosított experimentális lehetőségekkel. Keze alatt a lágy anyag organikus fodrokba, redőkbe és hullámokba rendeződik.

A felnagyított mikroorganizmusra, artériákra, korallokra, zsigerekre és drágakövekre emlékeztető absztrakt formákat élénk színű máz borítja, esztétizálva az 1100 °C-on kiégetett, megkövesedett organikus motívumokat. Legújabb munkáin megjelenő figuratív elemeit a fantasy, a szerepjátékok, a videojátékok és a popkultúra területéről emeli be egy sajátos wunderkammer hatást kialakítva.

Erdész Galéria & Design

Botos Péter – Piros kereszt
optikai üveg
25 x 25 cm

 

Botos Péter a magyar üvegszobrászat kiemelkedő művésze. Művei megtalálhatók a világ jelentős üvegmúzaumaiban az USA- tól Kínáig. Művei egyedülálló módon hibátlan optikai üvegből hibátlan technikával készülnek.

Godot Galéria

Bukta Imre – Apja lánya, részlet (2012)
olaj, grafit, papír, plexi, mdf-lemez
170 x 230 cm

Bukta Imre (1953, Mezőszemere) a kortárs magyar képzőművészet egyik legegyedibb hangvételű alkotója. Művészi energiáinak kibontakozása egy olyan korszakban kezdődött, amikor az alternatív művészeti irányzatok és műfajok még csak szűk rétegben terjedtek el.

Ebben a minden szempontból átmenetinek nevezhető időszakban Bukta Imre olyan progresszív nyelvet talált fel, amely árnyaltan és egészen érzékletesen fejezte ki a közvetíteni kívánt tartalmakat, miközben végig megtartotta azt a tulajdonságát, hogy tárgyát nem közvetlenül és nem is egyszerű szimbólumokon keresztül, hanem a személyes lélek mélyéről fakadó, szuggesztív, sejtelmes képi kifejezések által közvetíti.

Bukta Imre művészetében valóban az ábrázolásmód és a vizualitás beszél a szavak helyett, mégis többet mond, mint sokszor a nyelv.

Godot Galéria

Bukta Imre – A megye legszebb fája, részlet (2012)
olaj, grafit, papír, plexi, mdf-lemez
170 x 230 cm

Bukta Imre (1953, Mezőszemere) a kortárs magyar képzőművészet egyik legegyedibb hangvételű alkotója. Művészi energiáinak kibontakozása egy olyan korszakban kezdődött, amikor az alternatív művészeti irányzatok és műfajok még csak szűk rétegben terjedtek el.

Ebben a minden szempontból átmenetinek nevezhető időszakban Bukta Imre olyan progresszív nyelvet talált fel, amely árnyaltan és egészen érzékletesen fejezte ki a közvetíteni kívánt tartalmakat, miközben végig megtartotta azt a tulajdonságát, hogy tárgyát nem közvetlenül és nem is egyszerű szimbólumokon keresztül, hanem a személyes lélek mélyéről fakadó, szuggesztív, sejtelmes képi kifejezések által közvetíti.

Bukta Imre művészetében valóban az ábrázolásmód és a vizualitás beszél a szavak helyett, mégis többet mond, mint sokszor a nyelv.

Horizont Galéria

Pintér Dia – Entering Into A Clear Area (2019)
szerpentin szalag, filctoll, golyóstoll, akril spray, vászon
200 × 150 cm

Pintér Dia különböző anyagkísérletekbe foglalt képeket készít. 2013 óta képeinek egyik fő alkotóeleme és szereplője a szerpentin papírszalag, amellyel aszketikus elszántsággal építi figuralitásba hajló képeit.

Analizáció, képfelbontás, összerakás. Ezzel a fajta aprólékos, időt igénylő művelettel egy másfajta időegység élményt kínál fel magának és a nézőnek, amellyel társadalmunk gyors ütemű életérzéséből szeretne egy kis időt kiszakítani, és a figyelmet az aprólékos részletekkel a jelenetekre irányítani.

Jelenetei korunk főbb problémáiból – amely főképpen az egyén elidegenedéséből és a virtuális világ személytelen feszültségéből is fakadnak. Motivációjának egyik fő mozgatóeleme, olyan narratívák megfogalmazása, amelyeket vagy kimondatlanoknak vagy feldolgozatlanoknak vél.

Horizont Galéria

Horváth Ádám – That Act Sublime (2019)
akril, vászon
80 x 100 cm

Horváth Ádám (1988) képzőművész Miskolcon született, jelenleg Budapesten él és dolgozik. Tanulmányait a Magyar Képzőművészeti Egyetemen folytatta. Jelenlegi alkotói attitűdje hívta életre a lírai magánmitológián alapuló vizuális nyelvezetet.  Teátrális jeleneteket ábrázol egy disztópikus világkép árnyékában, annak sötét romantikájával.

Ebben a világrendben szembeszegül a közösségvállalás akaratával, a közösséghez való tartozás szándékával.  Ez a képesség mágikus transzformálásra ad lehetőséget, mellyel szociális és morális kérdéseket kódolhat át. Művészetében rejlő szándék, hogy személyes konfliktusokat, kétségeket és azok lehetséges megoldásait integrálja alkotásaiba, melyek ereklyeként, kegytárgyként funkcionálnak, akár a testből kimetszett hús kanópusza. Hatalommal ruházza fel munkáit, melyek képesek önmagukba zárni, konzerválni a kegyvesztett és száműzött gondolatait, érzelmeit.

Léna & Roselli Galéria

Incze Mózes – Sisak (2020)
olaj, vászon
60 x 45 cm

Incze Mózes (1975-) művészete az európai figuratív festészeti hagyomány korunk tapasztalása általi tovább formálásáról, a 21. századi ember képi önazonosság-kereséséről szól.

A mindennapi tárgyak, a technológiai környezet látható elemeinek kognitív rendszerbe juttatása új összefüggéseket hoz létre, helyet ad a képzeletnek és a személyes megközelítésnek, egyensúlyozva az aprólékos részletekkel meghatározott szerkezet és a gesztusok, a kreatív káosz között.

“Tedd fel a sisakot, nehezebb a fejed tartani, de megvéd, függetlenné tesz a kéretlen szembenézésektől, horhatod, mint egy átlagkoronát és ha nem spóroltál vásárláskor és beikszelted az álomtámogató funkciót és vannak álmaid, megélheted azokat ébren is, elég lecsuknod a plexit. Kapható több színben, egyéniségednek megfelelően, ha nem tudod, milyen az egyéniséged, segítséget kaphatsz a GY. I. K. – ben. Útra fel!” (Incze Mózes)

Léna & Roselli Galéria

BOLDI – Reggel II. (2020)
Carrarai márvány
55 x 29 x 28 cm

BOLDI (1970-) folyamatosan keresi az ideális formát és alakot, alapformájába öntve a testet és annak sziluettjét. Kerek, tökéletesen kifinomult szobrai a Brancusi-hagyomány modern folytatását jelentik. Az emberi alakok faragása nemcsak a valódi formájukat tárja fel, hanem a művész érzelmeit is kifejezi. A fantázia és az ész finom harmóniája a művész érettségét és kreativitását egyaránt jelzi.

Henry Matisse szerint az érzelmekkel szemben a racionalitást részesítjük előnyben a tökéletes alkotás érdekében. Az alkotói folyamat során a művész célja, hogy értékeinek lényegét egyszerűen és teljes integritással mutassa be. Boldi művészete nem pszichológiai szempontból közelíti meg az emberi formát, hanem a természet minden teremtményével szembeni tisztelettel és törődéssel.

Neon Galéria

Hencze Tamás – Horizontális struktúra (1970)
ofszetfesték, karton
100 × 70 cm

 

Hencze Tamás (1938 – 2018) Kossuth díjas, érdemes művész, a magyar neo-avantgárd, az ún. Iparterv-generáció kiemelkedő alkotója. Az 1960-as évek első felében a tasizmus, a kalligráfia és az absztrakt expresszionizmus hatására a spontán festői gesztust középpontba állító képeket festett. Az évtized második felére sajátos technikai eljárást fejlesztett ki: festményeiből száműzte a faktúrában és a jelben rejlő személyességet, s egy csak rá jellemző, steril, ipari karakterű, objektivitást sugalló kinetikus-illuzionista absztrakt művészetet alakított ki. Festőhengerrel, szórópisztollyal, maszkolással finom tónus- és színátmenetekre építő reduktív, illuzionisztikus térbeliséget teremtő, repetitív motívumokból összeálló formavilágot hozott létre. Ismétlésekre, variációkra  alapozott ciklikus sorozatokat (Dinamikus struktúra, Monoton struktúra sorozatok) és később formázott vásznakat készített. Az 1980-as években visszanyúlt korábbi tasiszta és kalligrafikus formavilághoz, majd szintetizálta a két festői metódust. A hengerformákat és az organikus eredetű, de immár kimerevített motívumokat ütköztető képeinek (Tasiszta geometria; Jel és gesztus I-II., 1986) témája a spontaneitás és a ráció, a szabályos és a szabálytalan egymás mellé rendeléséből keletkező feszültség. Utolsó korszakában egyre élénkebb monokróm színmezőkkel is konfrontálta az egyébként is kontrasztokkal terhelt felületeket (Lila diptichon, 1997). Egyéni hangvételű művészete az anyag, a festészeti technikák, a tisztán vizuális percepció működésmódjáról szól, miközben iróniát sem nélkülözve idézi meg az absztrakt festészet történetének különféle toposzait. (Márkus Eszter)

Robitz Anikó

Robitz Anikó – Strasbourg Rivetoile (2014)
plexifoto
75 x 50 cm

 

Robitz Anikó (1978 -) fotográfus, a Szellemkép Szabadiskolában tanult analóg fotózást, majd a Milton Friedman Egyetemen szerzett szabad bölcsészeti, film szakiránnyal bővített diplomát. Képein az épített, városi környezet részleteit redukálja geometrikus alakzatokká, melyek az eredeti valóságtól eltávolodva új formákat és jelentéseket hoznak létre.

Rendszeresen szerepel munkáival egyéni és csoportos kiállításokon Magyarországon és külföldön egyaránt. Művészeti rezidencia programokon vett részt Grazban, Strasbourgban és Tallinban. 2008-ban Pécsi József ösztöndíjat nyert és megkapta a Cultural City Network Graz díját. Szombathy Bálinttal és Minyó Szert Károllyal együtt tagja a Fotószuprematisták csoportnak, mely 2013-ban alakult. Azóta Európa szerte kiállítások követték egymást, idén a tizenegyedik alkalommal mutatták be munkáikat.